5 november 2012

gezonde traktatie of dessert... de fruit pauw

Tijdens een van mijn speurtochten over het wereld-wijde-web kwam ik deze leuke fruit pauw tegen. De fruit pauw die ik had gevonden had alleen een ongeschild peren-lijfje en had iets minder gekleurd fruit. Dus besloot ik m'n eigen variant te maken. Het lijfje van peer te schillen en vast in hapklare stukjes te snijden. En mijn versie van de pauw voor te leggen aan het kleine test team hier thuis. Inmiddels door de verschillende testen al aardig kritisch aan het worden. Daar komt bij dat ze gek zijn op fruit, mits het fruit niet te zuur is, peren geschild... en kiwi's die willen ze niet.


Na wat schil-snij-en-puzzel werk was dit het resultaat...
1. neem een berg fruit o.a. druiven en peer en niet te vergeten wortels voor de pootjes en snavel.
2. halveer de peer en schil deze. Snij het in blokjes en leg het op een bord terug in de vorm.
3. snij de aardbeien in plakjes en leg deze om de peer heen.
4. snij nu ook de kiwi in kleine partjes, halveer de druiven en leg deze laag voor laag rondom de peer.
5. vul het bord met de verentooi van fruit.
6. maak de pauw af met oogjes van stukjes rozijn, een snavel en pootjes van wortel.


















Binnen een kwartier heb je een prachtige gezonde traktatie of dessert. En het resultaat van m'n eigen test team... een leeg bord. Alles was op inclusief de iets wat zure aardbeien en kiwi!


stijlvolle groet,
Nienke

Geen opmerkingen :

Een reactie posten